Това съм аз..щурчо. Приятно ми е да се запознаем..

Това съм аз..щурчо. Приятно ми е да се запознаем..
Добре дошли с мен в моите приключения..

неделя, 29 януари 2012 г.

Меденки..

Обичате ли меденки? И аз! Но най-мнго от всичко, обичам да ги правя.Е, мама разбира се ми помага.Все някой трябва да счупи яйцата, така че само да ги отдели от черупките, а не да изхвърли половината яйце, или пък да остави и черупките в тестото..Аз винаги разбърквам с миксера, но за да гоправите и вие, трябва да сте много внимателни.В никакъв случай не се пипат бъркалките, докато работи миксерът. Всъщност, мама ми позволява единствено да го държа здраво за дръжката, като с другата ръка държа здраво купата, за да не избяга.
Ако искате да се научите и вие да правите меденки, гледайте внимателно:

Слагате в купа 2 яйца и захар. Мама никога не ги мери, а сипва, колкото си реши. Тя казва "На око", като я питам колко, но според мен, "на вкус" е по-правилно. Все пак, възрастните понякога се изразяват доста неправилно.
След това разбърквам с миксера:

докато се смесят хубаво.. Докато бъркам, мама добавя олио (пак така.."на око" но като я питах колко, ми отговори: "една кафяна чашка". Да, бе да..- никаква чашка не ползва- направо от бутилката сипваше..! След това идва най-важното- около две големи лъжици мед (тях и аз успях да ги преброя)..
След това спирам за малко миксера, за да добави мама брашно, канела, сода за хляб и малко лимонова киселина. След това отново разбърквам за малко сместта с миксера и давам на мама да омеси тестото. Тя добавя само брашно, но твърди,че е много важно да се омеси хубаво и..тук много ми помага, защото аз нямам търпение да меся..
Докато тя меси, аз облизвам бъркалките на миксера(така й помагам в измиването на приборите..)

След това, следва любимата ми част! Разточването на тестото :
И изрязването на фигурките:


След това, подреждам всичко в тава, която е предварително намазана с олио. Ето така изглежда първата тава :





Ако ви е останало още тесто, продължавайте с изрязването на фигурките:





А когато тестото остане малко, за да го разточвате, можете да продължите ето така:



Получават се топчета. А можете също да продължите и така:


Правите шнурче и от него оформяте охлювче. Ето как изглежда моето:


Вие разбира се, можете да продължите с гъбки, или каквито фигурки искате. На мен обаче тестото ми свърши и така изглежда втората ми тавичка:








След това, давам на мама да ги сложи във фурната да ги опече. Мама казва,че ги пече на 180 градуса. Но вие стойте далеч от фурната, и след това от горешата тава, за да не се опарите.
Когато вече са в купичка, можете да похапвате:



Да ви е сладко!
Обичам почивните дни! В тях се случват толкова много неща. Двама с мама успяхме да играем днес с кубчетата ми, с влакчетата ми и дори да решим няколко цветни задачки от една прекрасна книжка със забавни задачи за деца като мен.
А сутринта, правихме грънци! За това наше занимание, ще ви разкажа, когато мама има повече време. Сега отиваме да вечеряме, да се къпем и дя си лягаме, че..утре съм на детска градина.
Лека нощ от мен и сладки сънища!


3 коментара:

  1. Страхотно, браво на момчето... Спомних си един пасаж от Децата от село Шумотевица в който Лиза обясняваше, че Коледа започва от мига в който почват да правят с братчетата й меденки. И аз си мисля, че когато момичетата мъничко още пораснат ще превземат напълно месенето. Но е чудесно, че твоето момче е така щастливо когато сладкишвате заедно. Благодаря за сладкарския разказ.

    ОтговорИзтриване
  2. Краси, малкият ти помощник е страхотен! А ако сладкарството е в кръвта му, то женската половина от света ще е в краката му :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вели, не знам доколко е в кръвта му сладкарството, но много обича да си го хапва и..с радост помага да приготвим нещо сладко винаги, когато предложа да майсторим .. Сладка душичка е той :)

      Изтриване